Akcesoria motocyklowe Azarel

 

Motocykl :  Honda CB 600 F Hornet
Prędkość :  ok. 20km/h
Opis :
Do upadku motocykla doszło podczas omijanie korka. W zdarzeniu uczestniczył również samochód skręcający w lewo w niedozwolonym miejscu. Auto uderzyło jadącego motocyklistę w bok motocykla, co sprawiło iż upadkowi towarzyszyła znacznie większa siła.    
 
Komentarz motocyklisty : "Poza crash-padem w zasadzie uszkodził się tylko korek chłodnicy, trochę się wygiął i pociekło z niego ale udało się dojechać bez lawety.  Reszta to standardowe obtarcia tj. dźwigienki, lusterka ciężarki kierownicy. Rysy na dekielku które widać, były już wcześniej przed wypadkiem. Natomiast samo uderzenie było dość konkretne bo pod tuleją crash-pada lekko wygięło się też mocowanie chłodnicy które jest w tym miejscu. Crash-pad spełnił swoja rolę, więc jestem zadowolony.

 

Motocykl :  Suzuki GSX-R
Prędkość :  ok. 50km/h
Opis : Do uślizgu doszło na łuku toru motocyklowego w wyniku zbyt dużego przechyłu motocykla oraz nieprawidłowej postawy kierowcy. Motocykl sunął po asfalcie, po czym wyleciał z niego na część bezpieczną toru. Motocykl okręcał się o 360 stopni na jednej stronie. Śruba ślizgacza wygięła się prawidłowo, końcówka wymienna nie pękła i równomiernie wytarła się. Bak, lusterka, ogon, dekle silnika oraz czasza nie uległy uszkodzeniu. Manetka gazu została lekko przerysowana, zdarł się również lekko podnóżek przy secie (zamontowane podnóżki były dłuższe niż oryginalne). Uszkodzeniu uległ kierunkowskaz, punktowo pękła także boczna owiewka.

 

Motocykl :  Kawasaki ZR7
Prędkość :  ok. 80km/h
Opis :
Ślizg nastąpił przy prędkości rzędu 80 kilometrów na godzinę. Motocykl wyhamowywał prędkość na około 50 metrowym odcinku jedni. Motocykl sunął po jezdni nie wypadając na pobocze. Tor ślizgu ograniczał się wyłącznie do asfaltu. Końcówka wymienna starła się równomiernie, w zakresie bezpiecznym (bardzo niskie stosunkowe zużycie materiału biorąc pod uwagę zmienne). Dystans aluminiowy umożliwił śrubie dodatkowe wychylenie i oddanie energii uderzenia.  Śruba wygięła się w miejscu kontaktu z ramą oraz nieznacznie pomiędzy korpusem crash padów i dystansem. Dzięki właściwemu wychyleniu śruby siła z uderzenia nie została w całości przekierowana na elementy konstrukcyjne Kawasaki ZR7. Korpus główny ślizgacza wykonany z aluminium lotniczego, nie uległ odkształceniu, a jego wymiana nie jest potrzebna. Dzięki wygięciu śruby oraz odkształceniu pozostałych elementów ślizgacza, siła z uderzenia nie została w pełni przekazana na elementy konstrukcyjne motocykla. Wymiana końcówki z tworzywa sztucznego w tym przypadku jest niezbędna ze względu na ubytki materiałowe. Śruba powinna zostać wymieniona na nową. Ewentualne próby prostowania śruby mogą negatywnie wpłynąć na jej wytrzymałość oraz doprowadzić do złamania śruby w osłabionym miejscu podczas kolejnego upadku. 
test crash padów zr7 azarel opinie

 

 

 

Motocykl :  Suzuki GSR 600
Prędkość :  ok. 70-80 km/h
Opis :
Ślizg miał miejsce na prawą stronę motocykla przy prędkość oscylującej pomiędzy 70-90 km/h. Końcówka wymienna została mocno starta przez asfalt, ale nie pękła. Dystans stalowy (tzw. strefa bezpieczeństwa) odkształcił się, natomiast śruba lekko się wygięła. Aluminiowy trzon główny slidera oparł się o ramę motocykla i odkształcił, uniemożliwiając dalsze wygięcie śruby. Dzięki wygięciu śruby oraz odkształceniu pozostałych elementów ślizgacza, siła z uderzenia nie została w pełni przekazana na elementy konstrukcyjne motocykla tj. rama, blok silnika itd. W przypadku tak mocnego ślizgu niezbędna jest wymiana całego ślizgacza na jedną stronę, czyli śruby, dystansu, trzonu oraz końcówki wymiennej z tworzywa.
test crash pady azarel

 

 

Motocykl :  Honda CB 900 F Hornet
Prędkość :  w zakresie od 5 do 10 km/h
Opis :
Ślizg miał miejsce przy względnie małej prędkości rządu 5-10 km/h. Końcówka cierna nie tylko uległa starciu ale przede wszystkim odkształciła się. Dzięki związkom poprawiającym elastyczność i plastyczność surowca takim jak grafit, końcówka wymienna pochłonęła część energii już przy tak niewielkiej sile.Pozostałe elementy ślizgacza nie uległy odkształceniu, natomiast taki stan końcówki wymiennej nie kwalifikuje jej jeszcze do wymiany. Dzięki dodatkom chemicznym nasze tworzywo wykazuje większą odporność na pękanie. Większa elastyczność wpływa również na współczynnik tarcia, a to z kolei przekłada się na szybsze potencjalne wyhamowanie pojazdu podczas ślizgu.
test crash pady azarel

 

 

Motocykl :  Honda CB 900 F SC48
Prędkość :  w przedziale od 20 do 30 km/h
Opis :
Ślizg miał miejsce na pierwszych biegach podczas startu spod świateł. Klasyczna sytuacja zajechania drogi motocykliście na skrzyżowaniu lub zaraz za nim. Prędkość rzędu 20-30 km/h, gwałtowne hamowanie i uślizg przedniego koła spowodowały ślizg na prawą stronę. Jak można zauważyć końcówka cierna uległa równomiernemu starciu i nie pękła. Elementy aluminiowe ślizgacza oraz śruba nie uległy wygięciu. Końcówka wymienna w tym przypadku powinna zostać wymieniona na nową, ponieważ utraciła już pewną część materiału. Ubytek materiału w końcówce, przy następnym, analogicznym ślizgu może zaważyć o tym czy pozostałe elementy motocykla ulegną uszkodzeniu (otarciu) czy też nie, dlatego zalecamy jej wymianę.
test crash pady azarel