• Ślizg od 80 km/h do 0 - asfalt

test crash padów zr7 azarel opinieŚlizg z wyhamowaniem na asfalcie - ok. 50 metrów

Ślizgacze zabezpieczające Azarel model ślizgaczy 2016

Motocykl : Kawasaki ZR7

Ślizg nastąpił przy prędkości rzędu 80 kilometrów na godzinę. Motocykl wyhamowywał prędkość na około 50 metrowym odcinku jedni. Motocykl sunął po jezdni nie wypadając na pobocze. Tor ślizgu ograniczał się wyłącznie do asfaltu. Końcówka wymienna starła się równomiernie, w zakresie bezpiecznym (bardzo niskie stosunkowe zużycie materiału biorąc pod uwagę zmienne). Dystans aluminiowy umożliwił śrubie dodatkowe wychylenie i oddanie energii uderzenia.  Śruba wygięła się w miejscu kontaktu z ramą oraz nieznacznie pomiędzy korpusem crash padów i dystansem. Dzięki właściwemu wychyleniu śruby siła z uderzenia nie została w całości przekierowana na elementy konstrukcyjne Kawasaki ZR7. Korpus główny ślizgacza wykonany z aluminium lotniczego, nie uległ odkształceniu, a jego wymiana nie jest potrzebna. Dzięki wygięciu śruby oraz odkształceniu pozostałych elementów ślizgacza, siła z uderzenia nie została w pełni przekazana na elementy konstrukcyjne motocykla. Wymiana końcówki z tworzywa sztucznego w tym przypadku jest niezbędna ze względu na ubytki materiałowe. Śruba powinna zostać wymieniona na nową. Ewentualne próby prostowania śruby mogą negatywnie wpłynąć na jej wytrzymałość oraz doprowadzić do złamania śruby w osłabionym miejscu podczas kolejnego upadku.  


 

   

azarel opinie test

• Ślizg 70-90 km/h

test crash pady azarelŚlizg na prawą stronę

Crash pady Azarel model ślizgaczy 2012

Ślizg miał miejsce na prawą stronę motocykla przy prędkość oscylującej pomiędzy 70-90 km/h. Końcówka wymienna została mocno starta przez asfalt, ale nie pękła. Dystans stalowy (tzw. strefa bezpieczeństwa) odkształcił się, natomiast śruba lekko się  wygięła. Aluminiowy trzon główny slidera oparł się o ramę motocykla i odkształcił, uniemożliwiając dalsze wygięcie śruby. Dzięki wygięciu śruby oraz odkształceniu pozostałych elementów ślizgacza, siła z uderzenia nie została w pełni przekazana na elementy konstrukcyjne motocykla tj. rama, blok silnika itd. W przypadku tak mocnego ślizgu niezbędna jest wymiana całego ślizgacza na jedną stronę, czyli śruby, dystansu, trzonu oraz końcówki wymiennej z tworzywa.

• Mały ślizg 20-30 km/h

test crash pady azarelŚlizg po starcie spod świateł

Crash pady Azarel model ślizgaczy 2014

Ślizg miał miejsce na pierwszych biegach podczas startu spod świateł. Klasyczna sytuacja zajechania drogi motocykliście na skrzyżowaniu lub zaraz za nim. Prędkość rzędu 20-30 km/h, gwałtowne hamowanie i uślizg przedniego koła spowodowały ślizg na prawą stronę. Jak można zauważyć końcówka cierna uległa równomiernemu starciu i nie pękła. Elementy aluminiowe ślizgacza oraz śruba nie uległy wygięciu. Końcówka wymienna w tym przypadku powinna zostać wymieniona na nową, ponieważ utraciła już pewną część materiału. Ubytek materiału w końcówce, przy następnym, analogicznym ślizgu może zaważyć o tym czy pozostałe elementy motocykla ulegną uszkodzeniu (otarciu) czy też nie, dlatego zalecamy jej wymianę.

• Parkingówka - test 5-10 km/h

test crash pady azarel

Lekka przewrotka na prawa stronę

Crash Pady Azarel, model ślizgaczy 2013

Ślizg miał miejsce przy względnie małej prędkości rządu 5-10 km/h. Końcówka cierna nie tylko uległa starciu ale przede wszystkim odkształciła się. Dzięki związkom poprawiającym elastyczność i plastyczność surowca takim jak grafit, końcówka wymienna pochłonęła część energii już przy tak niewielkiej sile.

Pozostałe elementy ślizgacza nie uległy odkształceniu, natomiast taki stan końcówki wymiennej nie kwalifikuje jej jeszcze do wymiany. Dzięki dodatkom chemicznym nasze tworzywo wykazuje większą odporność na pękanie. Większa elastyczność wpływa również na współczynnik tarcia, a to z kolei przekłada się na szybsze potencjalne wyhamowanie pojazdu podczas ślizgu.