• Ślizg 70-90 km/h

test crash pady azarelŚlizg na prawą stronę

Crash pady Azarel model ślizgaczy 2012

Ślizg miał miejsce na prawą stronę motocykla przy prędkość oscylującej pomiędzy 70-90 km/h. Końcówka wymienna została mocno starta przez asfalt, ale nie pękła. Dystans stalowy (tzw. strefa bezpieczeństwa) odkształcił się, natomiast śruba lekko się  wygięła. Aluminiowy trzon główny slidera oparł się o ramę motocykla i odkształcił, uniemożliwiając dalsze wygięcie śruby. Dzięki wygięciu śruby oraz odkształceniu pozostałych elementów ślizgacza, siła z uderzenia nie została w pełni przekazana na elementy konstrukcyjne motocykla tj. rama, blok silnika itd. W przypadku tak mocnego ślizgu niezbędna jest wymiana całego ślizgacza na jedną stronę, czyli śruby, dystansu, trzonu oraz końcówki wymiennej z tworzywa.

• Parkingówka - test 5-10 km/h

test crash pady azarel

Lekka przewrotka na prawa stronę

Crash Pady Azarel, model ślizgaczy 2013

Ślizg miał miejsce przy względnie małej prędkości rządu 5-10 km/h. Końcówka cierna nie tylko uległa starciu ale przede wszystkim odkształciła się. Dzięki związkom poprawiającym elastyczność i plastyczność surowca takim jak grafit, końcówka wymienna pochłonęła część energii już przy tak niewielkiej sile.

Pozostałe elementy ślizgacza nie uległy odkształceniu, natomiast taki stan końcówki wymiennej nie kwalifikuje jej jeszcze do wymiany. Dzięki dodatkom chemicznym nasze tworzywo wykazuje większą odporność na pękanie. Większa elastyczność wpływa również na współczynnik tarcia, a to z kolei przekłada się na szybsze potencjalne wyhamowanie pojazdu podczas ślizgu.

• Mały ślizg 20-30 km/h

test crash pady azarelŚlizg po starcie spod świateł

Crash pady Azarel model ślizgaczy 2014

Ślizg miał miejsce na pierwszych biegach podczas startu spod świateł. Klasyczna sytuacja zajechania drogi motocykliście na skrzyżowaniu lub zaraz za nim. Prędkość rzędu 20-30 km/h, gwałtowne hamowanie i uślizg przedniego koła spowodowały ślizg na prawą stronę. Jak można zauważyć końcówka cierna uległa równomiernemu starciu i nie pękła. Elementy aluminiowe ślizgacza oraz śruba nie uległy wygięciu. Końcówka wymienna w tym przypadku powinna zostać wymieniona na nową, ponieważ utraciła już pewną część materiału. Ubytek materiału w końcówce, przy następnym, analogicznym ślizgu może zaważyć o tym czy pozostałe elementy motocykla ulegną uszkodzeniu (otarciu) czy też nie, dlatego zalecamy jej wymianę.